niedziela, 10 grudnia 2023

J jak jodła i I jak igły, ale nie tylko ;)


Dziękuje wszystkim biorącym udział w tej zabawie, szczególnie tym z Was, które podjęły się układania anagramów- mam nadzieję, ze się Wam podobało:)


 

Dodatkowe wytyczne to 

  J i/lub I , kolor złoty/ srebrny, forma- bombka   

U mnie to J- jak jodła, I jak igły, kolor srebrny i złoty- przygotowałam kartki, 3, tylko co niestety wpłynie na to, że w tym roku kartek nie wysyłam- przepraszam, ale jak wspominałam nie raz, ja nie kartkowa jestem, a podjęłam się ich tworzeniu tylko dlatego, że taką zabawę prowadziła Ania I(klik)




tego nie widać, ale tło,czyli  gwiazdki, kokardka i ramki  są srebrne

 

 
 
Ja jednak muszę mieć do nich motywację, dlatego, jeżeli nie będzie takiej zabawy, wszystkie przydasie pójdą na sprzedaż, bo tylko mi miejsce (cenne, bo sie nie mieszczę:) zajmują.


a teraz anagramy:

 ZZZAAAKKSCEĘIOBDDL  "Bieszczadzka kolęda" Aleksandra Rak

4 literowe- obie, keks, bila, deko, kilo, cola, izba, Aida, Doda, leki, cela,  Beko, bies, alba, Alek, koza, sala, kozi (ser), doba, albo, sęki, Lisi(Jar), szok, dzik, Asia, baca, soki, sole, bale, obce, kloc, koka, beka, lada, boks, cali, kosa, bose, Clio, Ikea, cios, czas, czek, kosz, lico, Saba, soda, (ma)zeza, bzik, idol, koks, Sicz(Zapolska, Karpacka), szal, czad

5 literowa-  dzida,  bazie, bezik,osada, dalia, dzika, kolba, kosze, skaza, skala, kable, dzida, balia, kakao, kalia, deska, blada, Zosia, Kasia, Adela, Aleks, Basia, Lesia, Bolek, Edzia, Lidka, klika, aloes, bacik, kalka, dbasz, Dębki, belka, kleik, saldo, dioda, laski, skecz, klacz, oczka, bieda, kacze, becik, sobek, szala, blask, disco, boisz (się), kleks,  Dedal, Boska, Bosak, Bozia, czako, Dacia, Skoda, kiesa, kible, dacza, dzicz, ebola, kabza, lekka,   kasza, (na) szkle, Kozak, kozik, Lesko, lisek, (w) oddali, Osaka, Osiek, sadze, Skiba, Zelek, lizak,  szlak,

6 literowe- kodeks, szalik, szakal, Alaska, Aleksa, Balzak,  Czesia, Elizka, Eliasz, kaczka, azalia, szkoda, baczek, asceza, Balzac, Alkaid(gwiazda), Beskid, Szkoci, sędzia, daszek,  beczka, (na)blacie, kaszel, (na)blasze, (na)dziale, bliska, kiecka, zbocza, cakiel (owca), (w)siodle, (w) szkole,  klocek, odciska, czasza, daleka, czeski, Kolska,  kozica, szakal, laczki, dekada,  dobiec, kaleka, szkoda, doleci, oddala, dzicza, dzioba, kaszak, Kabaka, kolasa, kolęda, ladaco, Leszek, kozaki, liczko, ocieka, Osieka, Sabaka, szabla, zasiek, szalka, zaciek, cedzak, Dakota,  klisza, lokata, sękacz, zębacz, Izolda, badacz, kiszka,

7 literowe- kokilka, czaszka, Koszela, dziadek, zasada, zielsko, szkodzi, badacze, kociak, bakalie, odblask, Bielsko, blaszak, oklaski,  blaszka, dziecko,  bloczek, osiedle, skoczek, bodziec,  kolebka, Czeszka, lebioda, cielsko, dziczek, Izabela, Dziobak (zwierzę i nazwisko), kalosze, odeszli, Sobczak,  zacisze, szkocka(krata), zakalec, szabat, szczeka, 

8 literowe- Leokadia, czeladka, odsiadka, kazaczok, zasadzka, dekolcik, klaszcze, kleszcze,  Laszczak, Dziadosz, kabaczek, Izdebska, laseczka, klekocze, (w) oddziale, szlaczek, zaliczka, kaseciak, Kiszczak, zaklęcie,

9-literowe- diabelska, czekolada, okazalsza,  Beskidzka, czeladzka ( spółka),  Kozielska, Oleszczak, zabielacz, 

10 literowe- (o)kaszalocie, oddzielacz, zaczadziali,

11 literowe- doszkalacie, Zaolziaczek, zdobędziesz, 

12 literowa- Bieszczadzka 

Nie wiem co się dzieje, ale za każdym razem wszędzie muszę się logować, żeby pozostawić komentarz, a logowanie nie jest jednorazowe, tylko muszę robić to kilkukrotnie, a i to nie zawsze się udaje- do szału mnie doprowadza, dlatego przepraszam jeżeli kogoś ominęłam. Staram się być u wszystkich , ale jak widać mój laptop jest innego zdania:(

Kartki dodaję też do zabawy Splocika(klik) -

 1. Lepszy mały ogień, który nas grzeje, niż wielki, który nas pali.

 2. Dzielenie się z drugim - oznacza bogactwo.

 jak dla mnie pasuje do drugiego przysłowia, a dokładnie dzielenie i drugim :)











10 komentarzy:

  1. Bardzo fajne kartki stworzylas, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne karteczki i super saneczki :) Faktycznie trzeba mieć dużo miejsca na przydasie i jeszcze więcej jak się z nich chce coś zrobić :) Bo jak się zaczyna rozkładać i przymierzać i segregować ... Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne te kartki o anagramach się nie wypowiadam, bo w tej zabawie nie uczestniczę. Zawsze byłam cienka z polaka. A kartki zawsze się przydadzą, jak nie w tym roku to w następnym . Mnie się najbardziej podoba ta pierwsza bo złoto i srebro kojarzy mi się zawsze ze Świętami.
    Pozdrawiam serdecznie nie mów że jesteś niekartkowa, prędzej uwierzę że weny brak do ich tworzenia a wyznaję zasadę że nic na siłę !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe karteczki zrobiłaś Reniu :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne kartki wykonałaś. :)
    Z przydasiami tak jest, że zbierają się w różnych miejscach, ale gdy się je zbierze w jedno miejsce, to widać ich ilość. :)
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne prace ze złotym kolorem :) przyciągają uwagę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ pięknie Ci wyszło to kartkowanie. Trzy sztuki a każda w innym stylu. Bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładne kartki :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Urocze kartki, szczególnie ta z aniołkiem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)