sobota, 1 maja 2021

Majowe C&K i coś dla chętnych 😀

 Robi się (mam nadzieję;) coraz cieplej, dlatego poćwiczymy trochę ażurki.


 

Pamiętajcie, że jeżeli przygotowujecie coś większego , to możecie swoje prace dodawać przez kilka miesięcy-  a w danym miesiącu wrzucacie tylko fotki ze stanu faktycznego

Druty

Żeby zrobić ażur trzeba zawiesić nitkę na druty, narzut w drugim rzędzie przerabiamy jako oczko, ale żeby ilość oczek nam sie zgadzała to musimy część oczek zamknąć więc ćwiczymy dalej zamykanie oczek. Oczywiście zamykanie nie dotyczy gdy narzuty są oczkami formującymi np w chustach😉Narzuty zazwyczaj mamy pojedyncze lub ( rzadko) podwójne oddzielone oczkami

Szydełko

to nieco inna bajka, bo ażur powstaje poprzez oczka łańcuszka i opuszczenia danej ilości słupków/ półsłupków/itd 

Wzory i prace dowolne- jest tego bardzo dużo w necie wraz z filmami i każda z Was dobiera sobie stopień trudności indywidualnie

Tak tylko dla ułatwienia podsyłam linki do składanek z różnymi filmami po polsku

Druty:

Lousy Apostolopoulou 

Szydełko:

Aurelia Myszkaszara

Dla tych z Was które dziergają na drutach 😀  chusta lub bandamka do testów.

Wzór ten sam nieco inne wykonanie, ale dokładny opis będzie  przy prezentacji, 

Druty 4-4,5 włóczka dopasowana, bez specjalnych wymagań, byle w jej składzie było więcej naturalnej włóczki i wcale nie musi być ombre tak jak u mnie

Chętne proszę o wiadomość na maila reanja1@gmail.com  i przypominam, że testerki muszą regularnie bawić się z nami od początku roku  😌

Tulipia

 chusta

i bandamka


 
W przyszłym miesiącu pobawimy się oczkami tkanymi- dla chętnych będzie dostępna moja chusta "Agrypina"

Zapraszam i dobrej zabawy życzę

15 komentarzy:

  1. Piękne, będzie praca szydełkowa ale najpierw włóczkę muszę kup7c.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chusty wyszły przepięknie. Tulipia skradła moje serce:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już jestem ciekawa co powstanie.
    Pozdrawiam wiosennie, Reniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ażury, to moja ulubiona bajka, szczególnie w serwetkach.
    Może wykombinuję coś małego. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny temat Reniu. Ażury zawsze lubiłam ,a na szydełku ostatnio machnęłam serwetkę filetem jak nic był ażur.
    Chętnie przetestuję Twoją chustę, bo generalnie mało jest drutowych wzorów na chusty, ale nie obiecuję że zrobię ja w miesiąc bo taka szybka to ja nie jestem :-)
    Pozdrawiam i dziękuję za zabawę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej jaka cudna ta Tulipia, zreszta wszystkie prace są wspaniałe. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepięknie prezentują się te chusty *.*
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne te Tulipie - ile metrów włóczki trzeba na wykonanie chusty, a ile na bandamkę według Twojego wzoru?
    Za zapowiedziana Agrypina też cudna.
    Wszystkie by się chciało podziergać, ale ja nie jestem taka szybka w te klocki. I co się napruję, to moje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Violu chusta waży 140 g a bandamka 46 gram:)

      Usuń
    2. Dzięki. Renatko, przekopię dziś po pracy zasoby włóczkowe pod tym kątem ;)

      Usuń
  9. Piękna ta Tulipia :) Może kiedyś ..teraz wiem,że jeszcze za mało umiem na drutach by się pokusić o taką rzecz. Pozostanę przy ażurkach szydełkowych, które zaczęłam .Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Reniu chusta jest zachwycająca. Chętnie bym się z nią zmierzyła, jednak brak czasu skutecznie daje się we znaki. Będę kibicować testerkom. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ąleż piękne są te ażurki, chusty wyszły prześlicznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prześliczne są te chusty:-)

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)