sobota, 23 stycznia 2021

Moja francuska "Maciejka" i nie tylko;)

Oczywiście chodzi o wzór francuski;) który przygotowałam na pierwszą lekcję C&K

Czas nie pozwalał na większe projekty, ale  coś przygotowałam 

Po pierwsze to Maciejka- dlaczego taka nazwa?  bo skojarzyła mi się z maciejkami- kwiatami, które bywały w każdym wiejskim ogrodzie, forma jej przypomina te chłopskie nakrycia głowy, ale to także wspomnienia z dzieciństwa- czapka Macieja, ciągle się gdzieś "chowała" i wszyscy szukali maciejki właśnie, 










Całość dziergana oczkami prawymi oczywiście:)

Wzór do kupienia u mnie- zasili rehabilitację Lili, więcej informacji tutaj i tutaj

 Druga to czapka dorobiona do chusty (klik) 

chciałam wyrobić włóczkę- ściągacz 1:1


 


Chusta jak widać też francuzem dziergana;) 

Nie przygotowałam nic na szydełko:( ale jak pisałam w regulaminie, nie jest to obowiązkowe, więc sobie odpuszczam i zadanie zaliczam;)

Kochane dziękuje za Wasze komentarze i miłej niedzieli Wam życzę:)

Buziaki
 



24 komentarze:

  1. W ten zimny dzień ciepło mi się robi jak oglądam Twoje prace :) świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Maciejka jest niesamowita, ten delikatny wzorek, piękna.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spodobała mi się maciejka i ten wzorek na niej.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne czapeczki Reniu. Widać rękę mistrza. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Barwo Reniu , tym komplecikiem z chustą jestem zauroczona. A czapki z tą wstawką żakardową bardzo i się podobają !! Barwo Ty super prace wydziergałaś. A modelka extra chyba fajniejsza od samego modelu :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne są te czapki, a już ten komplecik z chustą rewelacja!
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka rewelacyjna ta czapka - maciejka. Chusta piękna. Z czapeczką musi prezentować się wspaniale. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawa nazwa do czapki :) ciekawe skojarzenie. Zestaw z chustą super! wyglądają na mega mięciutkie

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znałam nazwy tej czapki, ale brzmi fajnie :)
    Prosta w wykonaniu, a jeszcze dodany wzór drugim kolorem sprawia, że czapka nie jest przeciętna.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale piękne i na pewno cieplutkie czapeczki i chusta, Reniu. Aż miło podziwiać w taki zimny dzień. I modelka jaka urocza.

    OdpowiedzUsuń
  11. Brawa dla Lili, dzielnie zniosła sesję zdjęciową :) ale Twoje dzieła fantastyczne :):):)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudna maciejka i wspaniała modelka:-) Komplecik z chustą przepiękny. Oj wzdycham do tych drutów nieustająco... Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. I bardzo dobrze, że raczyłaś sobie zaliczyć zadanie. Piękne czapki i komplet :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczny ten wzorek "Maciejki" Lila to wspaniała modelka !!!
    Wszystkiego dobrego dla Was 😘

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne czapeczki :) Ciekawe dlaczego one tak lubią zabawę w chowanego ?
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudne te Maciejki, czapeczki są wspaniałe.:)

    OdpowiedzUsuń
  17. piękne czapki! niebieska naj, no cóż to mój ulubiony kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo ładne czapki:) Maciejka ma fajny wzorek:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Reniu ty to jesteś mistrzynią w dzierganiu, piękne rzeczy stworzyłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Reniu jesteś niesamowita, jak Ty pięknie dziergasz! I jak szybko! Wszystkie prace piękne, czapeczki urocze, ten wzorek na nich dodaje "pazura". Może ten pazur nie jest za wielki, ale wzorki są ciekawe i czapki nabierają innego wyglądu, śliczne.
    a robię na drutach i szydełku ale tylko wtedy jak czegoś potrzebuję.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniałe prace pokazujesz Reniu!!! Patrząc na nie, od razu cieplej mi się zrobiło.
    Serdeczności zostawiam:))

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)