niedziela, 1 grudnia 2019

Polszczyzna i rękodzieło- grudzień

Dziś będzie króciutko



Nim jednak podam temat na grudzień to mam pytanie:
Czy chcecie kontynuacji zabawy ? jeżeli tak, czy taka forma Wam odpowiada, czy jednak coś chciałybyście zmienić?
Bawimy się w niewielkim, ale zgranym gronie, co mnie bardzo cieszy ale zawsze można coś dopracować lub zmienić:)
Wracając do zabawy to temat ukryty jest w tekście piosenki 

Pa pa pa pa pa pa pa ....

Ciągną, ciągną sanie, góralskie koniki,
Hej, jadą w saniach panny, przy nich janosiki. / x 2
Pa pa pa pa pa pa pa ....
Coraz który krzyknie nie wiadomo na co,
Hej, echo odpowiada, bo mu za to płacą. / x 2
Pa pa pa pa pa pa pa ....

Spod kopyt lecą skry, hej lecą skry,
Zmarznięta ziemia drży, hej ziemia drży,
Dziewczyna tuli sie, hej tuli sie,
Z kopyta kulig rwie, hej kulig rwie.
Patrz gwiazdy świecą w domach, nisko na dnie,
Z kopyta kulig rwie... / x 4
Hej! Hej!

Pędzi, pędzi kulig niczym błyskawica,
Hej, porwali te panny prosto od Kmicica. / x 2
Pa pa pa pa pa pa pa ....
Zbójnik od Kmicica, zbójnik szarooki,
Hej, z wierzchu baranica, a pod spodem smoking. / x 2
Pa pa pa pa pa pa pa ...


Może to być kolor lub coś związane z zimą -interpretacja dowolna, myślę,że każdy znajdzie coś dla siebie.
Miłej niedzieli Wam życzę



16 komentarzy:

  1. Fajny temat Reniu , daje sporo możliwości :-) Ja już pomysł mam
    Oczywiście że bawię sie dalej i taka forma mi jak najbardziej odpowiada.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny, szeroki temat. Mnie się zabawa podoba, a zwłaszcza że daje szeroką możliwość interpretacji :-) Pozdrawiam grudniowo :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super temat. :)
    Przy okazji zabawy cytujesz piosenki i przypominasz mi fajny czas.
    Bawię się dalej, forma mi odpowiada, ale jeśli coś dodasz lub niewiele zmienisz, to tez będzie dobrze. :)
    Ślę dużo Ciepłego i Puchatego. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Reniu, ja uwielbiam wręcz kocham Twoją zabawę, bo jest to jedyna zabawa, w której mogę wziąć udział :))). Większość jest dla haftów lub kartek, a u Ciebie mogą bawić się wszyscy niezależnie, w jakiej technice tworzą. Nie wiem, czy w przyszłym roku dołączę, ale postaram się :). Forma mi jak najbardziej odpowiada, jest idealna!! :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie świetnie pomysł na saniach już w głowie gna:)
    pewnie,że się bawimy..:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny temat! Co do zabawy to nie wypowiadam się, bo jestem mało zorganizowana:(
    Pozdrawiam Reniu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy temat, życzę wspaniałych pomysłów

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie się bardzo forma zabawy podoba, problem u mnie z moim niewyrabianiem się w czasie...ale nad tym pracuję..

    OdpowiedzUsuń
  9. Juz rozmyślam i na kolejną edycję oczywiście się zapisuję.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że jestem chętna by kontynuować z Tobą tę zabawę :)
    Pozdrawiam cieplutko, bo coraz chłodniej za oknem.
    :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chętnie będę się bawić dalej, Reniu. A temat super.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja niestety nie bawię się, ale będę z przyjemnością oglądać wykonane prace :)
    A tą świąteczną piosenkę bardzo lubię.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Temat na czasie, napewno powstaną ciekawe prace. Serdeczności Reniu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Duuużo możliwości, będę miała w pamięci temat tej zabawy, może uda mi się dołączyć do Was :-))

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak dla mnie temat świetny. Aż jestem ciekawa jego interpretacji

    OdpowiedzUsuń
  16. Temat super,trzeba coś pomyśleć :)
    Pozdrawiam Reniu.

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)