środa, 1 maja 2019

Niech sie święci .............Maja


To zdanie było kiedyś hasłem przewodnim wszystkich pochodów i wieców.
PRL- dla jednych historia, dla innych czas gorszy lub lepszy- wspominamy go różnie i nie będziemy na ten temat się rozpisywać



Zaczyna sie prawdziwa wiosna, często przechodząca w lato.
Natura szaleje paletą barw, zapachów i dźwięków - Uwielbiam maj!

MAJ CZARODZIEJ

Zapachniała wiosna majem
przyszedł miesiąc upragniony,
przyniósł z sobą kwiatów naręcz,
co rumieńcem w polu płoną.


Zaczarował nam dni szare
zmienił w ciepłe, kolorowe
i przywitał słońca żarem
świat barwami pomalował.


Sprzyja wszystkim zakochanym
w parku różą, bzem zakwita
tęczę uczuć niesie dla nich
sercem trzeba ją przywitać.


Toną drzewa w morzu liści
wabi śpiewem wiatr wiosenny,
każde się marzenie ziści
maj czarodziej gotów spełnić.
Wiersz znalazłam tutaj(klik)    nie jest to znany poeta jak Leśmian , Tuwim i  Staff ale ten oddaje w całości to co w tym miesiącu mamy za zadanie

Niech się święci ........... Maja
to może być każdy inny dzień, u nas to 2 i 5 maja - daty urodzin moich dwóch Córek, ale mamy też  3 i 8  czy najważniejszy w maju 26 - nam może się święcić każdy dzień tego cudownego miesiaca
Jedno ale - ma być kolorowo ,  minimum 3 kolory, a najlepiej, żeby było folkowo, ale nie jest to wymagane.



Pozdrawiam serdecznie i kolorowych prac życzę

20 komentarzy:

  1. Maj to rzeczywiście piękny miesiąc, chociaż dla mnie (zawodowo) ciężki. Pochody pamiętam, musiałam w nich uczestniczyć, w większości jako uczennica, ale i w pierwszych latach pracy również. Temat na razie wydaje mi się łatwy, ale zobaczymy jak będzie z realizacją;)
    Miłego dnia Reniu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niech się święci...też uwielbiam maj to miesiąc w którym pojawiłam się na świecie,zaraz po zimnej Zośce:),no i piękny Dzień Matki . Jest co świętować,ciekawa jestem tych kolorowych prac , pomyślę może coś przyjdzie mi do głowy.
    Majowe serdeczności zostawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie się zapowiada i kolorowo :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Reniu bardzo fajny wiersz znalazłaś, nie znałam go wcześniej. Pamiętam pochody :)) Byłam wtedy małą dziewczynką. Pamiętam jak mama ładnie mnie ubierała, we włosy wplatała kokardy. Zawsze miałam w rączce chorągiewkę. Oj czekało się na ten dzień :). Bardzo fajny motyw przewodni zabawy, kolorów u mnie nie brakuje więc i w tym miesiącu przyłączę się chętnie :) Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Reniu, maj to wspaniały miesiąc, kocham go zwłaszcza za zapach bzów. Oczywiście bawię się z Tobą dalej.
    Nigdy nie brałam udziału w pochodach jako nieodrodna córa bardzo aktywnego działacza opozycji.
    Miłej majówki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Również uwielbiam maj, to chyba jeden z najpiękniejszych miesięcy w roku.
    Udanego dłuuugiego weekendu, pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas 4-mojego M urodzinki :) hehe niech sie swieci !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny temat, już mam pomysł, tylko czy będzie wystarczająco kolorowy, ale na pewno będzie nawiązywał w pewien sposób do lat minionych. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świętowanie majowe na folkowo, trudno sobie wyobrazić lepsze połączenie, mam nadzieję, że tym razem nie odpuszczę:-) Buziaki:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja także myślę, że coś zrobię. Ostatnio tak się opuściłam w świecie blogowym, że aż mi samej przykro:)
    Ale jak to w życiu, kłopoty, kłopoty...
    Kocham fiołki, u mnie częściowo przekwitły, ale są inne kwiaty w tych kolorach. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  11. folk to jest zdecydowanie to co kocham. Moja córcia ma na imię Maja :)
    Szkoda, że urlopuje pół miesiąca i będę w podróży. Bo temat rewelacyjny

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny temat wybrałaś i będzie zabawa w kolory :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  13. Maj jest taki piękny :). I tak ślicznie pachnie.
    Wszystkiego najlepszego dla Lili z okazji urodzin. Niech uśmiech nie znika z jej twarzy.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  14. Już mi się podoba, uwielbiam motywy folkowe zwłaszcza w hafcie .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Majowo kolorowo, świetny temat ale jeszcze pomysłów nie mam :P

    OdpowiedzUsuń
  16. wspaniały temat nie mam jeszcze pomysłu ale coś się na pewno urodzi:)
    buziaki ReNIU

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny temat,coś pomyślimy :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też jestem wielbicielką maja, tylko szkoda, że w tym roku taki zimny jest.... Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  19. Maj uważam za najpiękniejszy miesiąc - wszystko rozkwita, jest soczysta zieleń, słońce, itd. No, tylko w tym roku coś poszło nie tak... ;) Ale może czerwiec będzie piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Reniu, ja znowu w ostatnim momencie:)) Ale cieszę się, że udało mi się małe coś zmajstrować.
    Ostatnie majowe serdeczności zostawiam:))

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)