czwartek, 10 sierpnia 2017

Szyję sobie lekcja 4

Jeszcze tydzień temu myślałam, że przedłużę naszą 3 lekcję o kolejny miesiąc, były tylko 2 prace;)
wiem, czas wakacyjny, do tego upały nie nastrajały do tego typu prac, a tu proszę, na koniec prace sie posypały i mamy 8 pięknych prac (klik)
Ale zanim przejdę to muszę jeszcze sie pochwalić i podziękować AniT(klik) od której dostałam taką pakę materiałów;D
Mój jak to zobaczył to go zatkało i tylko usłyszałam, że miałam przecież nie kupować więcej materiałów, dopóki nie wyszyje choć połowy- ale ja przecież nie kupiłam  :D
Tak też ogłaszam że Ania stała sie naszym sponsorem, bo ja sama tego nie przeszyję, a to co uszyję to też pójdzie w wasze łapki :)
kontrola węchowa przebiegła pomyślnie- Aniu wielgachne dzieki :)





Temat kolejnej lekcji miał być inny, ale sama nie siadłam do maszyny, bo w pokoju w którym szyje duchota straszna, a i zaległości nadrabiam i dlatego w tym miesiącu pikujemy.
Pikujemy rękawice kuchenne, łapki lub pokrowiec np na maszynę
Wykańczamy prosto, lub na tych bardziej wprawionych dopuszczam lamówkę prostą.
Prostą czyli kroimy po nitce i zaprasowujemy.
Na lamówkę skośną przyjdzie czas później.
Jak pisałam, nie przygotowałam niczego sama, ale znalazłam kilka pomocnych kursików w sieci
I tak:
1/ jak uszyć pokrowiec na maszynę TUTAJ i  

szyjemy bez dziurki na górze ( to opcja dla wprawionych)
2/ rękawice kuchenne
łączenie tak jak przy podkładkach i koszyczkach
część 1 TUTAJ, 
część 2 TUTAJ







przy użyciu lamówki -kursik znajdziecie TUTAJ,
ale pamiętacie- lamówka prosta


3/ łapki kuchenne
jak wszyć lamówkę prostą krok po kroku TUTAJ

Łapki i rękawice z prostą lamówką znajdziecie TUTAJ (klik)



A TUTAJ(klik) nietypowe, ale bardzo ciekawe rozwiązanie na łapki patchworkowe wykończone ozdobnym szwem

Mam nadzieję ze temat nie jest zbyt trudny i dacie radę
a jeszcze podpowiedź jak pikujemy- ja na samym  materiale  rysuje mydełkiem najczęściej znikającym od linijki
mam taką długą i szeroką na około 4 cm, jeżeli ma to być kratka, to od razu całą, bo po przepikowaniu już nam ładnie nie wyjdzie (tutaj mamy pokazane;)
Rysuję bezpośrednio przed szyciem, bo potem znika.
Niestety zwykłe mydełko zostawia ślady, ale jak się nie ma co sie lubi to i zwykłym sie da:)
są jeszcze flamastry znikające, ale one nie zawsze i nie na każdym materiale znikną, tak że albo próbujemy albo rezygnujemy
Rękawice proponuje też  szyć z podszewką oddzielnie, nie mamy dylematu co zrobić z szwami wewnętrznymi, a takie nie wykończone nie bardzo sie podobają.

Zapraszam do wspólnego szycia i pozdrawiam serdeczne



12 komentarzy:

  1. same cudeńka otrzymałąś:)
    wspaniałe uszytki

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pokaźna paka materiałów, na pewno będzie co z nimi robić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne rzeczy pokazałaś a pokrowiec na maszynę już uszyłam według tego kursu już dwa razy:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Super prezent dostałaś, zrobisz na pewno z tego dobry użytek. A nowe prace pooglądam z wielką ciekawością. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że mogłam zrobić Tobie i pośrednio dziewczynom troszkę radości :)
    Z przyjemnością pooglądam co też pięknego będziecie tworzyć na kolejnych lekcjach.
    Oglądałam piękne podkładki i koszyczki z poprzedniej lekcji i bardzo mi się podobały (szczególnie podkładki). Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Reniu Ania to Anioł nie dziewczyna , ja tez kiedyś dostałam taka wielka pakę :-)
    Temat 4 lekcji super , chyba się pokuszę na ten pokrowiec na maszynę . Coś się wymyśli :-). Nie bardzo rozumiem o co chodzi z ta prostą lamówka, czym się różni od skośnej ?
    Pozdrawiam i miłego weekendu życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu materiał cięty po nitce np równolegle do lini cięcia materiału z belki

      Usuń
  7. Ania to prawdziwy anioł.
    Jak zwykle będę podziwiać Wasze szyjątka.
    Uściski, Reniu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, wspaniały prezent otrzymałaś, paka robi wrażenie:) Nigdy nie pikowałam, więc chętnie uszyję dla siebie rękawicę, bo obecna ledwo zipie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. No to będzie się szyło!! Z pewnoscią będę podglądać co tam fajnego uszyłyście:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale materiałów że hoohho Kochana !!!! Uwielbiam Szyjątka podziwiam bo sama nie umiem :( Buziaczki Kochana

    OdpowiedzUsuń
  11. Reniu zdolne dziewczyny i uszytki rewelacyjny.
    A jakie praktyczne rozwiązania.
    Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)