niedziela, 11 sierpnia 2024

Coś prostego, coś pysznego;)

 Wiecie, nie miała baba kłopotów, to se wymyśliła remoncik, jak co roku przez wakacje, zresztą;) i jak co roku remoncik zmienił się w remont:( i tak trwa już 4 tydzień.

Nie żebym nic nie robiła, ale zaprawiam, gotuję i piekę mniej niż zazwyczaj, bo remoncik w kuchni jest właśnie, wiec czasu na zdjęcia mało , a miejsca jeszcze mniej. Dlatego będą przekierowania na przepisy które ostatnio robiłam. Zdążyłam nazbierać trochę ogórków zanim siadał zaraza i to właściwie one będą królowały w tym poście.

 

Ogórki kiszone - u mnie z liściem dębu

 

ale zaprawiłam też dwie porcję mizerii na zimę(klik) choć już nie smakuje tak jak teraz, to jest to miła odmiana w zimę.

Kanapkowe(klik) 

 

na zupę z koperkiem(klik) 

 

i po raz pierwszy zrobiłam korniszony z miodem (klik)- pycha! Już wiem, że braknie, ( zrobiłam tylko jedną porcje na próbę), bo otwarty słoik zniknął w ciągu 5 minut.

 Ogórki z miodem to te pierwsze z prawej strony, przewrotnie zakrętka z miodu znalazła sie na mizerii;)


A żeby poczuć się jak na wakacjach zaserwowałam gofry z bitą śmietaną i własnymi owockami  


 

 1,5 niepełne szklanki mąki pszennej (250g)

0,5 szklanki mąki ziemniaczanej 

 1,5 szklanki mleka - 375 m

 1/3 szklanki oleju - 80 g

4 małe lub 3 większe jajka

łyżeczka proszku do pieczenia

 łyżeczka cukru

 szczypta soli

Oddzielam białka od żółtek. Białka umieszczam w suchej i czystej  misce.  Do drugiej  miski daję żółtka i  lekko ciepłe mleko oraz   1/3 szklankę oleju roślinnego .  Na koniec wsypuję obie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia. Całość mieszam bardzo dokładnie na gładkie ciasto.

Do  białek dodaj szczyptę soli i ubijam na sztywno. Gdy białka zrobią się białe i puszyste  dodaję łyżeczkę cukru i dalej ubijam, aż zrobią się idealnie białe i puszyste. 

 Do miski z ciastem dodaję stopniowo po łyżce ubitej piany. Delikatnie mieszam i w  taki sposób dodaję całą pianę z białek i cukru.

 Gofrownicę bardzo delikatnie smaruję olejem i nagrzewam ją do maksymalnej mocy. Przy pomocy średniej chochli lub łyżki stołowej nakładaj porcje. Zamykam i wypiekam. U mnie to trwa 5 minut, ale czas zależy od wypiekacza jaki posiadacie. Smacznego:)


Dziękuję Wam za komentarze i Waszą obecność:)


15 komentarzy:

  1. Ogórki z ogródka są najlepsze :)
    Gofry też wyglądają smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie gofry wygrywają ;) wyglądają obłędnie i jestem pewna, że tak samo smakowały :) jestem wielką miłośniczką słodkiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogórkowe przetwory, zwłaszcza zimową porą, to prawdziwe zbawienie! Sam muszę jeszcze trochę wykorzystać ten sezon i nastawić nieco słoików. Narobiłaś mi smaka na gofry, żebym miał pod ręką gofrownicę to bym od razu upiekł sobie parę.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja to w kuchni laik jestem , bo mój M uwielbia kuchnię a nie lubi jak mu się (Czytaj Ja ) sie po tej kuchni kręci, więc opuszczam niech se robi jak chce. Ale jak bym musiała tez bym zrobiłam czemu nie, baba wszystko potrafi i i to bez dokładnej instrukcji :-)
    Twoje ogórki wyglądają przepysznie , w zimę będą jak znalazł. Spróbuj jeszcze zrobić pikle z tych wyrośniętych też są dobre !!! A gofry własnoręcznie robione smakowicie wyglądają, to jest bardzo dobry deser, szkoda że tak daleko mieszkasz bo bym wpadła.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogórki ze słoika to prawdziwa pychotka. U mnie co prawda dzisiaj nie gofry, a babeczki typu "kopiec kreta", ale i tak smacznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wszelakie przetwory z ogórków.
    Poza tym te gofry też wyglądają pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie gofry wygrywają, ogórków już mam po dziurki haha ale tez je lubię 😀😃🙂 owocny czas pracusiu miałaś 😀😃🙂🙃

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pysznie ja wypróbuję przepis na zupę - dzięki :) mniam mniam gofra też zrobię :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Już od pewnego czasu chodziły za mną gofry i właśnie szukałam na nie przepisu. 😋Dziękuję, wreszcie wiem jak je odpowiednio przygotować🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy to odpowiedni sposób ale nam smakują 😉

      Usuń
  10. Kocham domowe ogórki kiszone :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Gofry z owocami pychota. Ciągle się zbieram do kupienia nowej gofrownice 😁 Intrygujące są też korniszony z miodem to może być smakowite. Pozdrawiam Renia.

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)