niedziela, 27 sierpnia 2023

"Kończ Waść, wstydu oszczędź"


ten cytat chodzi za mną od tygodnia, tyle że Waść trzeba zmienić na moje imię i będzie ok.


Ostatni weekend wakacji właściwie przed nami, ale sierpnia już nastał i coby wstydu na całego nie było wrzucam to co mam . Nie są to twory jakie tutaj przedstawiam, ale na pewno rękodzielnicze i hobbistyczne, bo wekowanie uwielbiam, choć pod koniec sezonu mam go po kokardkę,ale zimą jednak dziękuje sobie za wysiłek i naturze za obfitość.

 

T i/lub S--------CZERWONY -------     róża     to tematy wakacyjne naszej zabawy 

plus             AKNŻUTSÓAIPR  Katarzyna Michalak

 

i tak u mnie to S i czerwony

1/ Sok i dżemy z CZERWONEJ porzeczki- z czarnej też były;)


 

2/ Sok z pomidorów ( czerwony;)

3/ Pomidory w soku pomidorowym- takie jak z puszki, tylko lepsze, bo własne, nie pryskane i na naturalnym nawozie


 

4/ Botwinka i buraki w zalewie- czerwone  po ugotowaniu, co nie;)


 5/ sok z derenia nastawiony, a on też jest czerwony

6/ leczo i sos do makaronu 

7/ ukisiłam trochę rzodkiewki

Nie będę już wspominać brzoskwiń, moreli, borówek, agrestu, rabarbaru, fasolki,ogórków i cukinii. 

Będzie jeszcze kapusta , kiszone kalafiory, buraki z chrzanem, reszta? się zobaczy, ale widać światełko w tunelu

zdjęcia zbiorcze;) a dlaczego zrobiłam wyliczankę to sie chyba domyślacie ;)

Dodaje do zabawy "Rękodzieło i przysłowia" (klik)

2. Jaki pierwszy, drugi, trzeci, taki cały sierpień leci.

 
i jeszcze anagramy   AKNŻUTSÓAIPR "Piastunka róż"
3 literowe
nóż, róż(kolor), psu, żuk, tan, tir, rak, tka (on), nas, SPA, sak,  kit, puk, pin,
4 literowe
Ania, róża, ruta, Tusk, park, kuna, pika, uran, paka, spór, spiż, staż, kura, kurs, rana, rasa,  rana, inka (kawa), Inka(imię) , żuki, pisk, urna, usta, siku, suka, para, pana/pani,  pink (ang, różowy kolor), Ikar, tara, paka, unia, Atar, rata, ptak, upas, kapa, tran, ruta, skan, atak, kara, Kain,
5 literowe
trans, trasa, kupaż, stróż, siara, ratan, taran, sarna, tania(np książka), Tania (imię), siana, Piast, tapir,  trusi, apsik, pirat, kpina, Atari, sraki, siaki (i owaki:), sunia, ruina, żarty, pasaż, ptasi, ratka, kuria, ruski, taksi, Raksa, sauna, karpa, kupna, stara, nakip (ros.  narzut), tanka, sukna, nóżka, pruta,  różki, straż, tukan, krupa, nauka, kutia, 
tasak,  sarna, skaut, napar, taras, kania,
6 literowe
próżna, ustnik, utkana, pustak, tunika, pruski, sprana, raptus, pianka, parnas, (w) praniu, ptasia (np. grypa), panika, pustka, stanik,  Nastka( Anastazja), psinka, uparta, siatka, unikat, ikarus, Austin, natura, różana, stópka, (wysypka) skórna, Żarski, ustnik, żarnik, kurant, kursant, parkan, Sparta
7 literowe
Stróżka (pani stróż) strużka (krwi), próżnia, inkaust, strażak, (rozdrapać) strupka, kapitan, paraniu ( się  czymś), karaniu, sputnik, kapusia, pisanka, pisarka, psikana, kapusta, kursant, nażarty,
8 literowe
próżniak, spiżarka, akuratni, aspirant, karnista,
9 literowe
 "Surażanki", naparstki, piastunka,
i na koniec takiego ananaska znalazłam, też czerwony, choć nie powinien ;)



9 komentarzy:

  1. Prześliczny i smakowity ten wpis i pieknie się wpisuje do zabaw
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. I kto tu jest mróweczką?
    Ja tle zapraw nie narobiłam.
    A wyrazów naukładałaś...., że ho, ho...
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie i miło mi bawić się u Ciebie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Reniu, bardzo zacne (i smaczne) rękodzieło, bardzo dobrze, że wrzuciłaś.
    Buziaki.
    Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż ślinka cieknie :) Bardzo smakowity wpis :)
    Pozdrawiam cieplutko i podziwiam pracowitość :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ smakowicie u Ciebie:) Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż ślinka cieknie, tyle smakołyków u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Droga Reniu, takie twory-przetwory własne to skarb najlepszy! Podziwiam, jak się napracowałaś!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ mi narobiłaś smaka tymi przetworami. U mnie tylko mus z jabłek. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem pod wrażeniem:) dla mnie takie przetwory to istna magia, nie umiem się tym zajmować, niespecjalnie mam talent i zacięcie;)

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)