piątek, 1 października 2021

C&K październik- mozaikowo i żakardowo

Na Październik przygotowałam dla Was żakard i mozaikę 

Moja ukochana ostatnio mozaika doczekała się "swojego miesiaca" mam nadzieję że i Wam się spodoba, bo wcale nie jest to takie trudne, jak się wielu osobom wydaje;)



I tu od razu wyjaśniam jedną rzecz- istotna różnica pomiędzy tymi dwoma technikami jest taka, że  w żakardzie dziergamy jeden rząd na Ps i Ls dwoma (lub więcej) kolorami, a w mozaice dziergamy jeden rząd na Ps i Ls jednym kolorem, kolejne dwa rzędy to kolejny kolor i z reguły są to maksymalnie  dwa kolory, a wzór powstaje poprzez przenoszenie bez przerobienia oczek z poprzedniego rzędu.

O ile, przy żakardzie można sobie wspomóc różnymi pierścieniami ułatwiającymi pracę z dwoma kolorami, to przy mozaice jest on nie potrzebny

Poniżej macie dwa filmy jak dzierga się obie techniki- techniki, bo jedna dla mnie różnią się choćby komfortem dziergania, a i trudnością też ;)

Druty

Mozaika

1/


2/


Żakard

1/




2/ dla tych co wolą zdjęcia+ garść informacji(klik)

 Na stronie sa dwa filmy wiec zajrzycie koniecznie:)

Szydełko

I tu wychodzi istotna różnica pomiędzy szydełkiem a drutami. Na drutach oczka są podnoszone, a szydełkiem wzór jest supłany niżej o jeden rząd

Znalazłam jeden film po polsku- w innych językach jest tego multum, moja rada- oglądnijcie i spróbujcie tego wzoru ponizej, potem wystarczy ze będziecie oglądać filmy i supłać co Wam się tylko podoba.  w szydełku w tym miesiącu dopuszczam również mochile - to zamiast żakardu

Oplotki:



Kilka inspiracji- 
Druty mozaika


 

3/Czapka 

4/Poduszka

Druty -żakard

Sweterek

jesienny komplecik


 

Szydełko Mozaika 

1/ Koc


2/chusta


Poduszka ( film, ale nie chce się mi załadować )

 


Mochila - 

film krok po kroku jak zrobić torbę- są 4 części

 

2/Proste jak drut- tutaj macie dokładny  opis:)

I na koniec

 Szydełko -Wzory mozaika (klik)

                  Wzory mochila(klik)

 

Druty wzory mozaikowe(klik) 

          wzory żakardowe(klik) 

Uff długaśny post wyszedł, dlatego wzory są juz pod linkami :)


 

 

https://tiny-handmade.blogspot.com/2021/10/c-lekcja-10.html

11 komentarzy:

  1. No to chyba żakard, chyba wiem co, super inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany, ale piękne wzory! Już czekam co tam dziewczyny zrobią :).
    Miłego weekendu Reniu :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny temat Reniu, tez lubię te wzory , ale przyznam się o ile drutami próbowałam o tyle szydełkiem nie. Może spróbuję tym razem :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Przedstawione przez Ciebie wzory są bardzo przyjemne dla oka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne rzeczy można zrobić tymi technikami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne inspiracje. Jestem ciekawa jaka cuda wyczarują koleżanki:)
    Uściski Reniu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale inspiracje - cudo!
    Pozdrawiam ciepło, Reniu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Reniu. Fantastyczne nowe zadanie dla nas wymyśliłaś. Wszystko oglądałam z zaciekawieniem. Nie wiedziałąm , że w przeszłości robiłam żakardy. Dzięki Tobie się dowiedziałam, ale fajnie. Tylko brać druty i do roboty!
    Pozdrawiam Cię bardzo cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne inspiracje :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super propozycje i wspaniałe inspiracje. :)
    Ja zrobiłam maleństwa żakardowe .
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ups, żabka juz zakmnieta, ale mój post z mozaiką jest tutaj : https://tiny-handmade.blogspot.com/2021/10/c-lekcja-10.html. Mam nadzieję, że mi zaliczysz :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)