środa, 19 maja 2021

Blokowanie dzianiny- post techniczny

Kilka z Was podjęło się testowania chusty i bandamki dziękuje 😀  Dlatego dzisiaj kilka wskazówek jak i po co blokujemy dzianinę.


 

Po co i dlaczego  blokujemy dzianinę? odpowiedź jest prosta- po co prasujemy tkaniny? po to żeby ładnie wyglądały i miały odpowiednią formę. Przy dzianinie dodatkowo prostujemy oczka, nawet w tedy, gdy nie mamy wprawy i dziergamy nierówne oczka to poprzez naciąganie możemy poprawić jej wygląd.

Więcej nie będę się wymądrzać, bo Dziewczyny z naszego blogowego świata opisały już chyba wszystko dlatego kilka linków do blogów i nawet są trzy filmy, które wstawiam jako pierwsze

 


Tak od 4 minuty zaczyna temat, choć i później ma kilka przerywników😉

https://www.facebook.com/IwonaErikssonDesign/videos/998514587290570

 


Dokładnie o blokowaniu nie tylko chust opisane jest jeszcze 

1/ ALE WŁÓCZKA (klik)

2/ Drutoterapia

3/ Qrkoko 

4/ Splocik 


 i serwetka u Splocika;)


 

I to wszystko (chyba) o blokowaniu, jak coś nowego jeszcze znajdę po polsku to będę sukcesywnie dodawać linki.

Dużo zdrówka Wam życzę, bo przy tej pogodzie o przeziębienie nie trudno 

Buziaki

8 komentarzy:

  1. Różnice w wyglądzie wyrobu przed i po blokowaniu są kolosalne.
    Po blokowaniu poprawia się struktura dzianiny i jej estetyka.
    Dorzucę moje dwa sposoby w tym temacie.
    Pierwszy dotyczy stabilizacji żelazkiem - TUTAJ
    Drugi dotyczy serwetek wykonanych na drutach - TUTAJ
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki Reniu za linki, choć tak w zasadzie blokuję wszystko co u mnie powstaje na szydełku . Kiedyś nie blokowałam swetrów z włóczki i chyba bym i teraz nie blokowała. Ale chusty i serwetki wszystkie, chyba że serwetka ląduję w obręczy , wtedy nie blokuje .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. O blokowaniu mogę powiedzieć tylko, że czasem sama czuję się zblokowana:):):)
    Buziaczki, Reniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo interesujący ten filmik o blokowaniu ! Ja nie wiedziałam, że są takie formy do blokowania skarpet. Każdy powinien je mieć i blokować dzianinę. To uczy szacunku do dzianin, do prac ręcznych, konsekwencji i dbałości o rzeczy. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podejrze i dowiem sie co i jak bo ja w tym temacie nie mam doświadczenia:) dzieki Reniu !

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja zupełnie nie na temat... z ciekawością zaglądam do Ciebie od kilku lat.. nie wiem może 5, lecz niestety po kilku zdaniach przestaję czytać bo zniechęca mnie czcionka. Natomiast z przyjemnością oglądam zdjęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, miło mi że do mnie zaglądasz, ale po raz pierwszy spotykam się z tym, ze komuś przeszkadza czcionka:) niestety zostanie, bo ją lubię;) Bo.... jest jeszcze kilka innych, ale najważniejsze to to, że na blogu pokazuję moją naturą i część mojego życia do którego zapraszam Was i jak to w życiu bywa, nie wszystko wszystkim odpowiada, ale ja nie muszę sie dla każdego zmieniać, prawda? Mam nadzieję, że będziesz dalej wpadać:) pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)