sobota, 27 marca 2021

Oczka brzegowe- post techniczny 2 druty i szydełko

 To tak, żeby blog nie zarósł wiosenną pajęczyną- co prawda mam coś na ukończeniu, ale to temat na kwiecień;) a reszta technik, no cóż, czeka na lepsze czasy;)

Jeszcze jedna uwaga- pamiętajcie, to ma być zabawa, chcę by jak najwięcej osób przekonać do dziergania i supłania a nie zrazić, dlatego jeżeli macie problemy piszcie i pytajcie, coś co dla mnie jest banałem dla Was może być ogromnym problemem, a ja nie zawsze zdaje sobie z tego sprawy.

Ale teraz to co może być pomocne- oczko brzegowe i kilka podpowiedzi znalezionych w necie

Często nie zwracamy uwagi na oczka brzegowe, bo po zszyciu nie mają większego znaczenia, ale co z nimi, gdy wiemy, ze będą widoczne?


 

Przy chustach, gdy najczęściej oczka brzegowe to ścieg francuski, wyjścia nie mamy- są widoczne supełki, ale w innych częściach garderoby dobrze by było, żeby oczka tworzyły nam ładny łańcuszek.

Wystarczy tylko pilnować, by oczko przełożyć bez przerobienia w co drugim rzędzie i  go nie przekręcić :)

oczka brzegowe
 

Film do obejrzenia na Pinterest


 Po angielsku (klik) ale zdjęcia krok po kroku pokazują co i jak;)


i film




i nieco inny rodzaj wykończenia i-cord boczny.

I-cord to świetny sposób na rozpoczęcie i zakończenie robótki i chyba będzie jeszcze o nim mowa, albo osobna lekcja, ale post mamy o oczkach brzegowych i też go tu umieszczam


i poniżej jeszcze podpowiedź jak osiągnąć ładny i równy brzeg robótki na szydełku

I jeszcze jedna, prosta podpowiedź co zrobić, żeby brzeg był ładny -

wykończyć szydełkiem- wtedy na bank mamy równe i ładne oczka brzegowe;)



Nie wiem na ile są pomocne te posty, ale chcę jak najbardziej przybliżyć i ułatwić Wam naukę dziergania. Czasami wystarczy mały trik a wygląd naszej dzianiny bardzo się zmienia:)

Buziaki

15 komentarzy:

  1. Super.Ciekawe oczka brzegowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomocny post :) zwłaszcza, że teraz sweter robię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietnie ze to oddałaś Reniu, ja co prawda mało takich duzych prac na drutach robie ale warto wiedziec w razie w gdzie zajrzec:) dzieki !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. No u mnie niema opcji żebym nie zrobiła czegoś na drutach bez oczek brzegowych. Zawsze je robię. Z tym że zawsze pierwsze przerabiam a ostatnie ściągam. Szydełkiem operuje od niedawna ale też się staram przy prostych pracach robić to oczko brzegowe.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne porady. Szczególnie podoba mi się wykończenie szydełkiem. Tego jeszcze nie stosowałam, ale wygląda ładnie i bardzo równo.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne wykończenie brzegou szydełkiem. Suoer fajny poradnik.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak zawsze kibicuję i podziwiam.
    Uściski, Reniu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładnie wyglądają brzegi wykończone szydełkiem:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie podpowiedzi zawsze są pomocne. Serdeczności Reniu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak najbardziej pomocny post. Szczególnie podoba mi się zakończenie szydełkiem. Bardzo proste, a ja nie wpadłam na to!
    Pozdrawiam wiosenne. Dziś widziałam wracające bociany. Od razu lepiej na duszy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo się cieszę, że trafiłam do Ciebie. Mam ochotę na dzierganie i takie podpowiedzi są bardzo pomocne. Bo najpiękniejszy wzór może zepsuć niestaranny np. brzeg. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chociaż dzierganie jest raczej nie dla mnie, ale zawsze z chęcią podglądam poczynania innych w tej dziedzinie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Staram się żeby moje oczka brzegowe ładnie wyglądały :).

    OdpowiedzUsuń
  14. Z tymi oczkami brzegowymi to temat dla mnie :) Jedni piszą nie przerabiać pierwszego oczka, inni piszą przerabiać co drugie. Dokładnie sobie te filmiki obejrzę i popróbuję :)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)