sobota, 26 września 2020

Drutoterapia, czyli przy czym najchetniej odpoczywam, choć czasami jest trudno;)

 Nie, nie będę Was zamęczać, przedstawie tylko kontekst, bo w nim zawarta jest nazwa mojej kolejnej chusty;) Podobno w górach już w ten weekend zapowiadają opady śniegu 😓brrrrrr, dlatego sezon na ciepłe udziergi uważam za otwarty



 

Znajoma poprosiła mnie o wydzierganie chusty, grubszej, zimowej, ale innej niż wszystkie ( czyli wzór napisany od nowa) i nie banalnej, coś co jest modne, a zarazem nie tak popularne jak pokazywane ostatnio w sieci.

Przedstawiłam trzy formy i padło na strzałkę i to w mozaice właśnie, bo nieczęsto spotykany.

Były też podane kolory, więc nie miałam za dużego pola manewru.

Co prawda testy jeszcze trwają, ale Joasia ma zakończyć jeszcze w tym tygodniu, a nie chciałam zostawić dziury na blogu i zniknąć, dlatego pokazuje już dzisiaj.

Wzór powstał przy okazji innej,  nie publikowanej jeszcze chusty, która wyszła dość trudna do dziergania, dlatego nie wiem, czy będę ją opisywać, ale i tu najgorzej było trafić w punkt i tak nie obyło sie bez potknięć.

Ja i moje wyliczenia to jedno, a chusta to drugie- zaczynałam sie zastanawiać czy z matmy nie powinna być jedynka;)

Agnieszka dzwoni i w trakcie rozmowy  pyta- jak tam? dziergasz- dziergam i nawet fajnie idzie

Następnym razem- co robisz? pruję ;) i tak kilka razy. Na końcu nie wytrzymałam i mówię znany slogan

"robię i pruję  Itaka mi chusta wyszła" na suchy chleb nikt by nie zarobił, ale cóż,aaaaaa tylko mi nazwy brakuje jeszcze, więc myśl

Reakcja Agnieszki? " fajna nazwa- do mitologii nawiązuje jak nic " 😯

Trochę trwało, zanim załapałam, ale fakt- wzór przypomina te wzory wyszywane na togach, wiec czemu nie?

i jeszcze kilka zdjęć            oto                "Itaka"







 


Chusta jest duża- przy minimalnym naciąganiu  w celu ułożenia w trójkąt równoboczny ma 260 cm na 80 cm wysokości. Niecałe 400g, różowa ma nawet mniej, ale można wykorzystać resztki wełenek:)

Więcej chust znajdziecie tutaj(klik),

 Miłego weekendu Wam życzę i dziękuje za wszystkie komentarze

37 komentarzy:

  1. Jest mega piękna, mnie to chyba i pewne słówka by nie pomogły.Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialna, bardzo mi się podoba połączenie mozaiki z formą strzałki, no świetna jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nie załapałam... to dwie chusty czy jedna dwustronna, chociaż to chyba niemożliwe. W każdym bądź razie podziwiam, bardzo oryginalna i nie mam pojęcia jak się ją dzierga.
    Pozdrawiam Reniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dwie. Jedna to prototyp polexi na allegro;)

      Usuń
    2. Dziękuję Reniu:) Wspaniałe chusty!

      Usuń
  4. Cudowne chusty. A ten wzór - obłędny. I jak nie przepadam za chustami(zdecydowanie wolę szaliki), tak te bardzo mi się podobają.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też już nie wiem czy to jedna czy dwie bo wyglądają jak dwie :) pomijając ten ,,szczegół,, muszę przyznać, że chusta jest doskonała! Jakże jej zazdroszczę. Nie wiem jaka bedzie zima, ale ja bym taką nawet latem nosiła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak Ty je robisz Reniu sa cudowne, rewelacyjne , chylę czoła !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cóż mogę napisać. Przepięknie. W takiej chuście każdy chłodny wieczór, stanie się przyjemny.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Trzymam tą matkę octową w słoiczku po dzemie z odrobina octu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudna, przepiękne chusta wyszła, a nazwa, baaaaardzo trafiona. Podziwiam Twoje "druciane" a może "drutowe" umiejętności. Pozdrawiam serdecznie z deszczowego Mazowowsza :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. A obiecywałam sobie, więcej chust mi nie potrzeba,a tu taka epidemia się szykuje. Chociaż ja odwykła od drutów na następną zimę taką chustę miałabym ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Obłędnie piękna co ja mam zrobić żeby zrobić sobie taką chustę?.Włóczkę mam i umię robić strzałę.Nie umiem robić mozaiki i tu jest problem 😍😍😍

    OdpowiedzUsuń
  12. Cuuudowna :))) Ja wczoraj wyciagnelam moja chuste co od kolezanki dostalam ojj idzie zimno ,trzeba sie cieplej ubierac :)) Pozdrawiam Cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Reniu, choćbym dziergała 10 lat jak sama Penelopa, nigdy bym takiej Itaki nie stworzyła. Cudeńko (zwłaszcza wersja w zieleniach).
    Uściski,

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne chusty obie jednak w zieleni bardziej mi się podoba.
    Podziwiam Twoje zdolności:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fantastycznie wymyśliłaś. :)
    Piękne chusty w obu kolorystykach. :)
    Z jakiej włóczki robiłaś, chodzi o grubość.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne są te chusty Reniu, bardzo mi się wzór podoba. Zdolna z Ciebie babeczka:)
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  17. Reniu niesamowite są Twoje chusty!!! Przepiękne!!! Jak na nie patrzę to najchętniej cała bym się nimi opatuliła. Śliczny wzór, kolory i wyglądają na cieplutkie. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Reniu szacun wielki za te geometryczne wzory. To dla mnie zawsze była masakra . Ja robię ciasna i zawsze te wrabiane wzory mi się strasznie ściągały. U Ciebie jest pięknie , aczkolwiek brakuje mi zdjęcia lewej strony :-)Jedynie na maszynie dziewiarskiej jako tako to wychodziło. Kurka a może po 30 latach nadszedł czas żeby to ustrojstwo użyć... jeszcze mam :-). W każdym razie Itaka jest jedyna i niepowtarzalna.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojej ale cudo. Wzór wygląda jak dla mnie nie do zrobienia ale Ty zrobiłaś go po mistrzowsku. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  20. Prawdziwe cudo Ci wyszło. Ja właśnie także dziergam strzałkę, ale daleko jej do Twojej. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wystarczy spojrzeć i już się otulić taką cudną i ciepłą chustą. Jest prześliczna. Z pewnością dużo pracy przy niej było. Nic tylko podziwiać i się zachwycać. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. Reniu ukłony do samej ziemi 🙂 piękne chusty, podziwiam ogrom pracy :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  23. To prawdziwy strzał w dziesiątkę! W ostatnim czasie mozaika mocno zawróciła mi w głowie więc wiem ile pracy potrzeba aby wydziergać takie dzieło. Do tego jeszcze opracowanie wzoru to naprawdę ogrom pracy. Za to końcowy efekt jest powalający! Obie wersje mnie zachwycają i takie mogłabym nosić na okrągło:)
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Gratuluje tak pięknego urobku!!! Mistrzowska robota! Kiedyś dużo dziergałam, ale na takie dzieło nigdy się nie porwałam. Podziwiam z zachwytem i pozdrawiam z promyczkiem jesiennego słonka:))

    OdpowiedzUsuń
  25. Jest, a właściwie są piękne ! Obie itaki :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ależ piękne te Itaki! Obydwie, kolory super dobrane, a wzór niesamowity!

    OdpowiedzUsuń
  27. Reniu, czad!
    Powiedzieć o nich, że niebanalne...to nic nie powiedzieć.
    Niezwykły wzór, pięknie wygląda.
    Oj będą baby zazdraszczać! ;)

    Podziwiam twoje zdolne rączki.
    No zdolniacha i już!
    Zazdraszczam! ;))))

    OdpowiedzUsuń
  28. Fantastyczne Strzałki Ci wyszły. Wielkie słowa uznania za te mozaiki na nich wydziergane.
    Ps. Kilka miesięcy temu zachciało mi się strzałki, bo fajna forma, bo prosta, bo... ale bałam się zacząć, że nie wyliczę dobrze momentu zmniejszania.

    OdpowiedzUsuń
  29. Chusta nie z tej ziemi! Wspaniała. Wzór niezwykły i kolory świetnie dobrałaś. Brak mi słów Reniu, jesteś wielka!
    Ciepło pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudo:) Rozglądam sie jak zakupic wzór

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może na mail? reanja1@gmail.com lub przez messengera

      Usuń
  31. Lubię takie chusty i często ich używam. Są praktyczne szczególnie kiedy jest chłodno, a przy tym stylowe i zdobnicze.

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)