wtorek, 1 października 2019

Polszczyzna i rękodzieło- październik

Nie wiem kiedy przeleciał mi wrzesień, calutki miesiąc gdzieś zniknął w czeluściach życia codziennego:( też tak macie? czy to u mnie coś sie podziało?




Nie wiem co sie dzieję z tym czasem, ale wiem, że dzisiaj  1 i trzeba podać temat nowej zabawy
Interpretacja tematu jak zwykle zależy do Was ja wrzucam tylko jedno słowo i coś dla posłuchania

                                                                 RUDY
ryży, brunatny, ceglany, ceglasty, czerwony, jaskraworudy, ognistorudy, rdzawy, rudawy, ryżawy, ryży, płomiennorudy, kasztanowaty, kasztanowy, korkowy, miniowy,
wiewióra, miedziany, płomienisty, mający barwę ognia, ognisty, płomienny, purpurowy,To wszystko synonimy słowa RUDY, choć wszystkie związane z włosami wyrzuciłam.
Acha, ciepły brązowy czy pomarańczowy też jest dopuszczalny:)

A poniżej chyba najbardziej kojarzona piosenka z tym kolorem



 Był sobie las, zielony las
A w lesie jakby nigdy nic
W zielonej chustce, na jednej nóżce
Stał sobie rudy rydz

Rudy, rudy, rudy, rudy, rydz
Jaka piękna sztuka
Rudy, rudy, rudy, rudy, rydz
A ja rydzów szukam
O rudy, rudy, rudy, rudy rydz
Mam na rydza smaczek
Rudy, rudy, rudy, rydz
Lepszy niż maślaczek

O gdyby chciał i gdyby tak
Zerwać się dał, o Boże
Lecz na to rydz nie mówi nic
Bo mówić wszak nie może

O rudy, rudy, rudy, rudy, rydz
Tylko spuszcza oczy
Rudy, rudy, rudy, rudy, rydz
Gniewa się i boczy
O rudy, rudy, rudy, rudy, rydz
Boi się nożyka
Rudy, rudy, rudy, rydz
Nie chce do koszyka

Przez cały czas zielony las
Coś plecie z wiatrem trzy po trzy
I nawet nie wie, że gdzieś pod drzewem
Samotny rydzyk śpi

O rudy, rudy, rudy, rudy, rydz
Jaka piękna sztuka
Rudy, rudy, rudy, rudy, rydz
A ja rydzów szukam
O rudy, rudy, rudy, rudy rydz
Mam na rydza smaczek
Rudy, rudy, rudy, rudy, rydz
Lepszy niż maślaczek

O gdyby chciał i gdyby tak
Zerwać się dał, o Boże
Lecz na to rydz nie mówi nic
Bo mówić wszak nie może

O rudy, rudy, rudy, rudy, rydz
Już go nie uproszę
Rudy, rudy, rudy, rudy, rydz
Chyba pójdę z koszem
O rudy, rudy, rudy, rudy, rydz
Próżne z nim pogwarki
No to, no to, no to nic
Pójdę na pieczarki
Pójdę na pieczarki
Pójdę na pieczarki

Zapraszam do wspólnej zabawy i miłego tygodnia życzę:)

19 komentarzy:

  1. Kocham Cię za ten temat bo i tak miałam szyć rudego :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny temat Reniu. Obiecuję, że w tym miesiącu nie będę czekać do ostatniego dnia :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny temat, daje pole do popisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. moja ulubiona piosenka z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O i to lubię , zawsze lubiłam kolorystyczne tematy , dają nieograniczone możliwości :-) A ja prze przypadek mam już gotową pracę i to mnie bardzo cieszy bo zaoszczędzę trochę czasu na inne projekty
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Temat rzeka i fajnie. Będę próbować coś zdziałać :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To nie rzeka, jak napisała Violka, to Ocean... :)))
    Mimo, że w pierwszej chwili pomyślałam, że większość skojarzy kolor i bohatera z piosenki, ale przecież z tym kolorem i tekstem można wiele skojarzyć. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kojarzymy z kolorem ale jak sie ktoś uprze to z tekstem też może

      Usuń
  8. Reniu, super temat.
    Uściski jesienne.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja rudy lubię, bo jest oryginalny i z chęcią coś tam wyprodukuję:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rudy rudy rydz:)
    Widzisz Reniu chciałam babie lato zgłosić i mi miesiąc sie skończył 😬

    OdpowiedzUsuń
  11. A u mnie dwa rudzielce już na tamborku przysiadły. Świetny temat i w kolorze, który tak pięknie z jesiennym czasem się kojarzy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Reniu, wspaniały temat!!! U mnie trochę lalek z rudościami powstaje :))) Dziś zgłaszam pierwszą, a że nie widzę żabki to podaje link tutaj :)))
    https://wielkiemalepasje.blogspot.com/2019/09/czerwonowosa.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak właśnie myślę czy szyłam coś w tych kolorach, ale chyna nie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy temat:) rudy ma tyle pięknych odcieni :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Podoba mi się ten temat. Z pewnością coś przygotuję:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Podoba mi się temat , ale nie wiem czy mogę się dopisac i do kiedy trzeba pokazac prace?

    OdpowiedzUsuń
  17. Dołączyć możesz w każdej chwili, a rudy do końca miesiaca:)

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)