sobota, 12 maja 2018

Szyję sobie- maj

Spóźnione, ale już jest- mieliśmy w tygodniu kilka burz, dzisiaj też tylko ogarnęłam chatkę i dokończyłam swoją pracę ( teraz muszę ogarnąć warsztat;)

Jednak teraz bardzo, ale to bardzo serdecznie chciałabym podziękować wszystkim którzy zaangażowali się w  aukcje na  Allegro  Charytatywnie - Kochane macie ogromne serducha:D



Jak już zapowiedziałam szyjemy top do piżamki z ubiegłego miesiąc i będziemy pracować na modelu z Burdy 4/2018 model
Materiał= długość topu + 3-4 cm zapasu
zwróćcie uwagę na przód jest zaokrąglony z przodu
Co prawda zapowiedziałam Ewci zmianę, ale jak już kazałam Wam kupić Burdę to musimy ją wykorzystać ile się da, a ile się da zobaczymy
Na placu boju zostały tylko Ewa i Agatka - gratuluję obu wytrwałości i chęci
A dla tych co nie chcą szyć z nami ubrań proponuję aplikację- wszelkiego rodzaju i na pracy jaką sobie wymyślicie
Poniżej kilka linków jak szyć i przygotować aplikacje
TUTAJ (klik)
TUTAJ (razem z podpowiedziami co do stopki)

i TUTAJ (klik) przy pomocy flizeliny

a teraz szyjemy top
Trochę nie typowy, ale przerabiamy wykrój bluzki.
I tak jeżeli szyjecie z dzianiny to wystarczy ten wykrój, bez rękawów, ale ja szyłam z tej samej tkaniny, co gatki i jak widać nieco go przerobiłam.
Po pierwsze zrobiłam wykrój większy o jeden rozmiar niż noszę- w nocy lubię luz i wygodę ;D
Karczek na tyle jest nieco za wysoko i  obniżyłam go do miejsca w którym kończy się pęknięcie przy dekolcie , a wszystko dlatego, że nie ma zaszewek, a materiał jest sztywny i mogłyby być problemy przy noszeniu
I tak:
Odrysowujemy  tył, teraz dorysowujemy karczek- można osobno i potem przykleić,
Odrysowujemy przód.
Przykładamy wykroje od dołu, przy pomocy długiej linijki zaznaczamy karczek na przodzie (koniec pęknięcia) pod kątem prostym na przodzie i tak samo na tyle- odcinamy.
Linie przerywane- złożenie materiału, zapomniałam zaznaczyć na karczku tyłu- on jest też składany



   i tak mamy skrojone karczki -  4 przody + 2 tyły






Kroimy z dodatkiem na środku-
składamy na pół, ale tak żeby krajki dochodziły do środka materiału i mam tyle dodatku, na ile starczyło materiału, czyli około 7-8 cm więcej i jeżeli myślicie że to dużo to zobaczcie na gotowej bluzce- prawie nie widać zmarszczeń
na karczku i górach przodu i tyłu robimy nacięcia na środku- ja jednak wolę zrobić małe trójkąty, są lepiej widoczne


Zszywamy karczki- mamy dwie sztuki:)
Zszywamy je razem, ale tylko pęknięcie na przodzie i dekolt oraz tył-
Na przodzie wycinamy szew zapasu + kwadraciki materiału
1- wycinamy szew
2+ kwadracik materiału ( po obcięciu szwu będzie dyndał kawałek i to właśnie wycinamy)

Stebnujemy na igłę, czyli milimetr od kantu
ale jedna ważna uwaga- materiał pod maszyną układamy tak


nie naciągamy na prosto!!!
podczas szycia obracamy materiałem podczas przesuwania
I dopiero teraz nacinamy zapas

Dlaczego dopiero teraz?
Bo jeżeli zrobimy to wcześniej to zrobią nam się niefajne uskoki i wygląda to źle, a tak mamy ładny łuk , pamiętajcie też, że nie docinamy do szwu, bo można przeciąć i będzie problem.
Swojego topa
 wykończyłam tak jak się szyje kamizelki, ale jest to dość trudne, dlatego proponuję inne wykończenie, ale możecie spróbować, ten sposób jest najłatwiejszy KLIK

 lub tak jak niżej- obrzucacie razem oba karczki, zakładacie centymetr zapasu i stębnujecie na milimetr

Karczek prasujemy i wyrównujemy
Marszczymy górę przodu i tyłu- najlepiej długim ściegiem przeszyć dwa razy obok siebie
Przyszywamy do karczku, ( karczek prawa i lewa strona razem, tak jest najłatwiej)
i tutaj też uważamy - przyszywamy dokładnie,  do łuku, nie dalej, bo będzie nas ciągła
 w biuście.
obrzucamy i stębnujemy na milimetr (po karczku, szwy do góry)
Obrzucamy boki i  pachy, zszywamy boki na centymetr- prasujemy:)
Teraz podwijamy na centymetr, ale stebnujemy na około i na milimetr pachy, dół jak wolicie, ja mam na milimetr , bo wszystkie łuki zwyczajnie lepiej tak wyglądają:)
Prasujemy i gotowe.
Oczywiście podczas szycia przymierzamy czy jest ok;)
Moja piżamka wygląda tak i mam nadzieję, ze znajdę jeszcze czas na uszycie drugiej, a i Mała stwierdziła że właściwie też taką chce;D






zdjęcia robione na szybko, ale chyba widać wszystko:)

Jeszcze żabol i znikam;D

31 komentarzy:

  1. Świetne piżamki wyszły :)
    Moja córka uczy się na projektanta mody (dla mnie to po prostu krawcowa ) i często tak sobie szyje ! Ja jestem z szycia zielona !

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocza piżamka, Reniu.
    Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się ta piżamka podoba!
    Miłej niedzieli Reniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, dla mnie czarna magia, ale będę kibicować. Piżamka fajna, nie dziwię się, że dziewczyny taką chcą :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajnie wyszło, piżamka wygląda super :) Dla mnie to też czarna magia, nie ogarniam szycia w ogóle :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piżamka świetna, szyję tyle lat ale nie umiem ogarnąć Burdy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szycie jest na mojej liście rzeczy do nauczenia się, ale nie mam miejsca na maszynę ;) Bardzo zgrabny uszytek, świetnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny top! Pewnie znowu będę Cię męczyć pytaniami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Extra cała piżamka. Koszulka rewelacja , ale kto jak nie Ty :-)
    Reniu sorki ale nie wyrobiłam sie w tym miesiącu. Banerek zostawiam na blogu bo może jeszcze wrócę do szycia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. W takim stroju to i chodzić można, nie tylko spać :) Pięknie to uszyłaś :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczna piżama! Zdolniacha jesteś! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. ależ prześlicznie wygląda! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja tylko podziwiam i zazdraszczam!!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Szczegóły techniczne nie dla mnie, ale piżamka boska! Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super piżamki :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piżamka jest urocza, do tego pieknie wytłumaczona. Szkoda, że brak czasu i rownież trochę chęci.
    Cieplutko pozdrawiam. :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale świetna pidżamka, zazdroszczę! pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  18. Widać, że robisz to z pasją i masz do tego talent ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Po przeczytaniu posta jeszcze nic nie kapuje ale po festynie do tego usiądę :) hehe:) dzieki !

    OdpowiedzUsuń
  20. Pełen podziw - jednak maszyna to raczej odpada!

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetna piżamka wyszła :) Niech dobrze służy.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem załamana. Nic nie rozumiem.
    1) Co to są krajki?
    2) Po co wycina się te trójkąciki (zdjęcie 1920)
    3) Czy mamy wycinać materiał z zapasem na szwy? Czy zapas ma być tylko na środkowej części tyłu?
    4) Czy szyjemy na taką długość jak sugeruje Burda czy dobrze jest dodać kilka centymetrów?
    5) Gdzie ma być ten kąt prosty podczas rysowania karczku? Od brzegu czy od jakiejś innej linii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuś spokojnie;)
      1/krajki- to boki materiału, są grubsze, bo wzmocnione podczas tkania.
      materiał rozkładasz na płasko ( cały) na środku będzie zagięcie i do tego miejsca przykładasz bok materiału- ok?
      2/trójkąciki wycinam żeby było lepiej widoczne niż zwykłe nacięcie- w ten sposób zaznaczamy środek przodu, tyłu karczku, oczywiście może być tylko małe nacięcie
      3/z zapasem, a na środku przodu i tyłu masz dodatkowo na marszczenie
      4/ja szyłam dokładnie tak jak wykrój Burdy
      5/kąt prosty do środka przodu, masz tam taką zaznaczą łezkę, zaznaczasz jej koniec- zrobiłam proste pękniecie- przykładasz przód i tył, równo od dołu,zaznaczasz prostą na przodzie i przeciągasz na tył- sprawdź cz jest pod kątem prostym

      Usuń
    2. Reniu, miałabym prośbę, żeby przy okazji kolejnych lekcji numerować poszczególne czynności (będzie mi łatwiej sprecyzować którego punktu nie rozumiem).
      Teraz mam problem z opisem pod zdjęciem na którym są zszyte ramiączka (początek opisu). Mamy wyciąć szew zapasu + kwadraciki materiału. Myślałam, że chodzi o ponacinanie zapasu, żeby lepiej się układało ale 3 zdjęcia niżej jest informacja, że dopiero po stebnowaniu możemy ponacinać zapas. I trochę się w tym pogubiłam.
      Kolejny problem mam ze zrozumieniem jak przyszyć dolną część bluzeczki do karczku. Jeśli dobrze zrozumiałam to karczek składa się z dwóch warstw materiału (podszewka i materiał wierzchni), a dół tylko z jednej warstwy. Przyszywamy ten dół do obu warstw karczku czy tylko do tkaniny która jest na zewnątrz?

      Usuń
    3. Ewuś odpowiedzi umieściłam od razu w tekście,
      na zdjęciu masz narysowane o co dokładnie chodzi, a co do karczku to prawą i lewą stronę zszyj razem i do tego doszyj dół- tak jest najłatwiej :)

      Usuń
    4. Już jedną bluzeczkę uszyłam. Ale nadal nie wszystko rozumiem. Np. nie wiem o co chodzi z szyciem do łuku (karczek z dołem). Ja nie miałam łuku tylko linie proste. Coś źle zrobiłam?
      Mam też wrażenie, że podwijając dół trochę mi się zgubiło to zaokrąglenie z przodu.

      Usuń
    5. Brawo!!
      Karczek doszywasz do podkroju (łuku) pachy.
      U mnie nie jest na prosto, ale to też zależy w którym miejscu zrobiłaś karczek. Najlepiej widać to na ostatnim zdjęciu :)
      Natomiast na przodzie nie był on za duży i mógł się zgubić, ale chyba nie będzie miało to większego znaczenia

      Usuń
    6. Zupełnie nie skojarzyłam tego z łukiem pachy bo u mnie cała pacha zmieściła się w części karczku (szyłam najmniejszy rozmiar).

      Usuń
  23. jak zwykle świetne i dokładne porady :) Super piżamka :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Podziwiam Renatko, pięknie to uszyłaś !!! Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)