niedziela, 22 września 2013

Patchworkowy pled z resztek włóczki

Gorąco witam nowych obserwujących :)
Robiąc na drutach czy szydełku często zostają nam resztki włóczek.
Dobrze jeżeli są większe i można z nich coś jeszcze zrobić, ale gdy zostaje nam mały kłębek to co z nim zrobić?
Też się zastanawiałam i odkładałam kolejne do pudełka, aż znalazłam ten blog i pomysł na patchworkowy pled.
Schemat nie jest dokładny i brakuje początku 3 rzędu.
Są też oczka łańcuszka z dwoma nawinięciami- ja robiłam zwykłe i może dlatego wygląda trochę inaczej.
Opis przerabiania rządów podam taki jak ja robiłam, ale oczywiście możecie zrobić takie jak w oryginale.


A  teraz moje zdjęcia i opis
1 rząd - robimy 5 oczek łańcuszka i zamykamy w kółko oczkiem ścisłym
2 rząd- robimy 3 oczka łańcuszka, 1 półsłupek, 1 słupek, 1 słupek podwójnie nawinięty, 3 ocz. łańcuszka,
            1 słupek podwójnie nawinięty, 1 słupek, 1 półsłupek, 2 ocz. łańcuszka, 1 półsłupek, 1 słupek,
            1 słupek podwójny, 3 ocz łańcuszka, 1 słupek podwójny, 1 słupek i oczkiem ścisłym zamykamy
            rządek wbijając w środek początkowych oczek łańcuszka
3rząd- 5 ocz. łańcuszka, 7 słupków,4 ocz łańcuszka,7 słupków, 2 ocz. łańcuszka, 7 słupków, 4 ocz. 
           łańcuszka, 7 słupków, oczko ścisłe zamykające rząd
4 rząd- 6 ocz,łańcuszka,3 x po 3 słupki, 1 ocz łąńcuszka, 3 słupki ( pomiędzy 3 robimy przerwę dł 1 oczka)
            1 ocz. łańcuszka, 3 słupki, 5 ocz łańcuszka, 3 słupki, 1 ocz łańcuszka, 3 słupki, 1 ocz łańcuszka, 
            3 słupki, 3 ocz łańcuszka,3 słupki, 1 ocz łańcuszka, 3 słupki, 1 ocz łańcuszka,3 słupki, 5 ocz 
            łańcuszka, 3 słupki,1 ocz łańcuszka,3 słupki,1 ocz łańcuszka, 3 słupki i zamykamy oczkiem ścisłym.

Ja łączyłam poszczególne elemeny oczkami łańcuszka w ostatnim rzędzie.
Gdy były 3 ocz lub 5 to łączyłam środkowymi
 Jak widać mój jest jeszcze nie skończony  i  nie wiem kiedy skończę, ale łączenie tylu kolorów tak, żeby się nie gryzły to nie jest moja najmocniejsza strona, a łączę od razu przy robieniu ostatniego rzędu i nie mogę sobie wziąć i poukładać- choć tak by było chyba najłatwiej
Często jest tak, że kładę robótkę i kłębki włóczki i czekam na olśnienie:)
 Zdjęcie niżej
Zaczynamy od 5 oczek łańcuszka, zamykamy go w kółeczko oczkiem ścisłym
 Robimy 3 ocz. łańcuszka i robimy 1 półsłupek
 1 słupek
 1 słupek podwójny
 Tak wygląda 1 rząd
 początek drugiego
 cały drugi rząd
 początek trzeciego
 łączenie elementów- ja łączyłam oczkami łańcuszka



Mam nadzieję że wzór się komuś przyda :)
Jeżeli jest coś nie zrozumiałego, albo za bardzo namotałam to proszę o komentarze.
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie :)

2 komentarze:

  1. Cudowny pled:) Pięknie tutaj u Ciebie , jestem pod wrażeniem !
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:) na blogu byłam i też mi się podoba, będę zaglądać:)

      Usuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)