środa, 3 lipca 2019

Polszczyzna i rękodzieło w lipcu i sierpniu


Dzisiaj będzie krótko i na temat-  post połączony na dwa wakacyjne miesiące.








Myślę, ze każda z nas znajdzie coś dla siebie w tekście jednej z dwóch proponowanych piosenek.
temat chyba oczywisty, lato, morze, podróże i miłość, ale żeby nie było za łatwo to może pobawimy się kolorami? albo może Was zaskoczę i będzie to...............kontrast, albo nie- dodatkowo poproszę o wzór zwierzęcy lub kontrast, może być osobno, lub oba razem. Nie musi to być dokładnie odzwierciedlenie wzoru, wystarczy skojarzenie, a w kontrastowych kolorach wystarczy tylko niewielki fragment, ważne by był widoczny  :) nie chcę utrudniać , wystarczy tylko jeden z podanych elementów na całej pracy. Może to byc skojarzenie z latem lub morzem lub miłością lub kontrast lub wzór zwierzęcy lub zwierzę ale egzotyczne- dobrze? Ale decyzja należy już do Was.

Śpiewają fale
O wędrówce wokół brzegów
Śpiewają fale
O tym, co widziały w biegu
O miastach gwarnych
Pustyniach skwarnych
O ludziach różnych ras
Spotkanych przez ten czas

I jedno stale
W ich piosence się rozdzwania
Śpiewają fale
O potędze miłowania
Że w miastach gwarnych
I w chatkach marnych
Kochanków wszystkich ras
Porywa tak jak nas




Powietrze lekko drgało tak
W dzień gorącego lata
Nie wiem jak wpadłem na Twój ślad
W dzień gorącego lata
I wtedy to poznałem cię
W dzień gorącego lata
Wiedziałem, że przygarniesz mnie
W dzień gorącego lata

A, a, a, w dzień gorącego lata
A, a, a, w dzień gorącego lata

Był festyn spadających gwiazd
W dzień gorącego lata
Był zatrzymany dziwnie czas
W dzień gorącego lata
I ogień był i pierwsze łzy
W dzień gorącego lata
Istniałaś dla mnie tylko Ty
W dzień gorącego lata

A, a, a, w dzień gorącego lata
A, a, a, w dzień gorącego lata

Powietrze pachnie takim samym nonsensem
Jak wtedy kiedy poznałem Ciebie

Znalazłem płomień wokół nas
W dzień gorącego lata
Znalazłem nas na szlaku gwiazd
W dzień gorącego lata
Może to Ty mi dałaś znak
W dzień gorącego lata
A może dałem Ci go ja
W dzień gorącego lata

I to tyle:)
Żaba sierpniowa będzie aktywna od 3 dnia sierpnia


20 komentarzy:

  1. Po raz pierwszy nie mam natychmiastowych skojarzeń, ale pomyślę, poszukam i zrobię. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. o matko Reniu ale zamieszałaś nie mam pojęcia oprócz fal nic nie przychodzi na myśl/hihi czytam jeszcze raz:)ale będziemy działać

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku Reniu,no to teraz poszalałaś 😃
    Nic mi do głowy nie przychodzi,ale niebawem mam urlop, będę myśleć 🙂
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Za dużo możliwości, nie wiem na czym się skupić ;-)
    Będzie truuuuuuuuuuuuuuudno coś czuję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Reniu łatwo nie będzie i ja nie mam żadnych skojarzeń .. Pytanie czy to ma być jedna praca na dwa miesiące czy tez dwie różne prace?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu przyjmę każdą ilość:) ale wiem jak jest teraz ciężko z czasem i weną dlatego wybór pozostawiam Wam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. To teraz pozostaje coś stworzyć:)
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo możliwości, na pewno każda z nas coś wymyśli. Tym bardziej, że mamy na to aż 2 miesiące - dobry pomysł.
    Pozdrawiam słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne motywy przewodnie :)) Coś pokombinuje :)) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  10. "W dzień gorącego lata"... jak byłem mały, to w każde wakacje każdy nucił haha! Teraz jakoś ciszej o niej... Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. na RMF leci bardzo często:) słyszałam ją wczoraj wieczorem:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uff jak dobrze, że dwa miesiące bo szaleństwo takie, że nie wiadomo na czym się skupić :D Miałabym pomysły na kartkę ale ja kartek nie robię :p w sumie coś mi już świta ale niezbyt jasno. Zobaczymy :}

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa tematyka to i prace będą bardzo ciekawe. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. awesome aricle..
    thanks for sharing :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe wyzwanie, wpadnę obejrzeć efekty :)
    Miłego weekendu Reniu!

    OdpowiedzUsuń
  16. No zaskoczyłaś niejedna z nas! Ale brawo Reniu, zabawa będzie przednia szczególnie by rozkminić co Autorka miała na myśli. Pozdrawiam w piękny lipcowy wieczór:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj Reniu, jaki piękny temat. Można go różnie zinterpretować wsłuchując się w słowa piosenki. Ale zobaczymy jak zinterpretują dziewczyny. Ja też bym chciała i już wiem co bym zrobiła tylko czy zdołam:)) Bardzo bym chciała.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bu nie zdążyłam drugiej wkleić, wydawało mi się, że do końca sierpnia :P No cóż mówi się trudno.

    OdpowiedzUsuń
  19. Powodzenia, łatwo nie ma. Ale z czasem można coś wymyślec.

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)