niedziela, 31 maja 2015

Oswajanie frywolitki- zadanie 15

Dzisiaj ostatni dzień maja i przyszedł czas na koleją lekcję frywolitki, a zadanie na ten miesiąc to
Cluny
                                       w wolnym tłumaczeniu są to płatki bądź listki.


Spotykałam je od samego początku nauki, ale wydawały mi się bardzo trudne i niestety jest bardzo mało schematów do serwetek z ich wykorzystaniem.
Cluny nie są najłatwiejsze, szczególnie na początku sprawiają nieco trudność,
 dlatego specjalnie wybrałam film gdzie bardzo dokładnie jest pokazane jak chwycić nitkę, czy jak je pleść- tak, tak pleść, bo tak samo można je wykonać w makramie czy koronce klockowej, nota bene od której się wywodzą.
Technika jedna- tak samo sie je robi  czółenkiem jak i igłą.
Najwięcej uwagi zwrócić trzeba zwrócić na naprężenie nici, bo to decyduje o całym kształcie płatka.
w necie jest bardzo dużo zdjęć, które posłużą nam jako inspiracje, ale znalazłam też kilka schematów z opisem- część ma opisane tylko kierunki, część kierunki i słupki, mam nadzieję,że wam pomogą.


Na początek technika
igła- krok po kroku na zdjęciach
http://home.netcom.com/~ntrop/cluny/instructsplit.htm

czółenko- krok po kroku igła
https://www.youtube.com/watch?v=C7sv55ohE88

a tutaj pokazane jak można robić na płasko, np z włóczki może sie przyda do makramy??
 http://www.bellaonline.com/articles/art37349.asp




Wzory ze schematem 
na blogu znajdziecie jeszcze mnóstwo inspiracji :)
tutaj














tutaj

tutaj
 tutaj



Kilka inspiracji
zobaczcie na to cudo- to  koronka klockowa, ale może coś podobnego?
tutaj

po kliknięciu na zdjęcie, przeniesiecie się na bloga, gdzie jest kilka innych wzorów 





tutaj znajdziecie nie tylko tą ślicznotkę; ale i kilka innych inspiracji :)


i jeszcze jedna znaleziona tutaj




i co o nich myślicie ?
według mnie mają potencjał i ślicznie wyglądają, dlatego czółenka i igły w dłoń kochane i do dzieła:)
czekam na wasze prace :D
 Jutro zapraszam na podsumowanie decu i zainteresowanym tym tematem przypominam, że następna lekcja u  Justynki.

Przypominam też o naszym candy  tutaj i jeszcze tutaj- zostało jeszcze tylko kilka dni na zapisy :)
a na koniec -
nie wiem czy nie zwariowałam, ale zapisałam się do wspólnej nauki makramy, które poprowadzi Joasia z bloga Sznurki i koraliki i tam odsyłam zainteresowanych :)
Buziaki przesyłam i pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie:)
Renata

26 komentarzy:

  1. Frywolitka to dla mnie magia, ale bardzo lubię ją podziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak miałam przez lata, ale teraz wolę ją już robić:)

      Usuń
  2. Pierwszy raz widzę takie elementy we frywolitce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to się cieszę,że udało mi sie Ciebie zaskoczyć tematem:D

      Usuń
  3. Pokrewieństwo dusz jak nic. Temat świetny, wydaje się trudny, więc czas go oswoić. Zabieramy się do pracy.
    Ja też chyba zwariowałam, bo także zapisałam się na tę MAKRAMĘ u Joasi. Jak nie dam rady, to trudno, ale mam zamiar spróbować. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to teraz uczymy się następnej techniki :)
      buziaki:)

      Usuń
  4. Dziekuje za pokazanie czegos nowego z frywolitek bo w wolnych chwlach zajmuje sie frywoltka ale iglowa jakos nie moge sie do czolenka przelamac ale ponoc do tego trza dorosnac .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uleńko, ja na czółenka przerzuciłam się dwa tygodnie temu i tak juz zostanie :)
      pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  5. Reniu ja nie wiem kiedy Ty to wszystko ogarniasz, fajne te listki ciekawa jestem prac z nimi:) pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniczko do tego tematu zbierałam materiał już od kilku miesięcy :)

      Usuń
  6. Reniu, przekopałaś cały internet, by znaleźć, te wszystkie cudeńka frywolitkowo-makramowo-klockowe. Ja wprawdzie tylko podziwiam, ale zapamiętam sobie ten post, jak kiedyś się na frywolitkę przerzucę, będzie jak znalazł. Dzięki wielkie.)
    Pozdrawiam cieplutkim wieczorkiem.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj Danusiu czekam z ogromną nadzieje, że i Ciebie uda nam sie zarazić:)
      Pozdrawiam Cię gorąco i miłego tygodnia życzę :)

      Usuń
  7. Jakie śliczne te listeczki!!! oj chętnie chwyciłabym za igiełkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mi nie raz wpadały w oko te listeczka, ale nie rozgryzałam o co chodzi, może teraz się zmobilizuję :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam Cie Reniu , że dajesz radę na tylu frontach:)
    Świetny temat i daje do myślenia , co wymodzic?
    A co do makramy mam wielką ochotę i może dołączę ?
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  10. Podziwiam umiejętności i wytrwałość. Szkoda, że to nie dla mnie nawet nie próbuję się uczyć. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na frywolitki to ja mogę tylko spoglądać z niekłamanym podziwem...Prace, które zaprezentowałaś, są cudowne:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękny temat! Niesamowite inspiracje! oj trzeba będzie przysiąść:)
    No to ciekawa jestem, kto od kogo tej makramy będzie się uczył, ha ha:) jak ty juz takie makramowe cudeńka planujesz:)
    Niestety poprzedniego tematu nie zdążyłam w terminie, choć postaram się nie odpuścić i dokończyć go nawet po terminie:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Podglądam sobie te śliczności i podziwiam!!! Z frywolitką jakoś mi nie po drodze ale nieustannie mnie zachwyca.
    Przesyłam serdeczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Reantko - przepięknie, jak ja bym chciała potrafić to czytać i tak pięknie frywolitkować!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy raz takie cuda widzę. Będę próbować a czy się uda.......
    Podziwiam Cię jak to wszystko ogarniasz. Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  16. To był kolejny element na mojej długiej liście "do wypróbowania" :) Może teraz uda mi się ten temat z mojej listy wykreślić - zobaczymy, bo niektórych projektów nie mogę rozgryźć jak zostały zrobine
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Do tej pory zastanawiałam się jak to się robi, a teraz już wiem. Trzeba teraz tylko spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Reniu, inspiracje wspaniałe, trochę przejrzałam....z jednej strony wydaje się to łatwe, ale z drugiej to jakiś kosmos zwłaszcza na czółenku :-)
    Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  19. Reniu, inspiracje wspaniałe, trochę przejrzałam....z jednej strony wydaje się to łatwe, ale z drugiej to jakiś kosmos zwłaszcza na czółenku :-)
    Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)