sobota, 21 września 2013

Jak uszyć kieszeń z wypustkami / paspulkami

 Żakiet  z Burdy 7/2013 nr 102 pokazałam w poprzednim poście
Szyjąc go zastanawiałam się czy pokazać mój sposób na kieszonki z paspułkami zw też wypustkami.
Przeszukałam internet i go nie znalazłam, a moim zdaniem to najprostszy sposób na nauke szycia takich właśnie kieszeni.
Sama w ten sposób się nauczyłam, podglądając prace automatu szyjącego w zakładach krawieckich.
Mam nadzieję,że kursik się przyda :)
 Odmierzamy szerokość kieszeni- w moim przypadku to patka.


teraz rysuję szablon na wypustki.
Wypustki najlepiej szyć na szerokość stopki- mierzymy odległość od igły do zewnętrznej krawędzi stopki
U mnie to 7 mm i rysujemy x4
Dlaczego? otóż środkowa kreska to środek kieszonki i po niej będziemy rozcinać materiał, a szyć będziemy po tych 2 po bokach

 Materiał na wypustki kroimy 3 x szablon i zaprasowujemy na 3 częsic
Namotałam? mam nadzieję że zdjęcia pomogą- jak nie to piszcie :)
 Resztę pokażę na innym jasnym materiale- bo na tym to raczej mało będzie widać


 Na materiale zaznaczamy miejsce kieszonki- mydełkiem lub znikającym flamastrem,
tylko sprawdźcie czy z danego materiału znika !
 Układamy wypustkę i szyjemy na przygotowaną szerokość- u mnie stopka

podnosimy zapas  i przeszywamy z drugiej strony
 tak wygląda przyszyta
 a to lewa strona- wypustki się nie ruszają i wlot kieszeni jest równy

 teraz nacinamy tak jak zaznaczyłam ołówkiem

 obracamy na lewą stronę i układamy

 Przeszywamy trójkąciki
 lewa strona wygląda teraz tak
Mój największy problem- nici i ich obcinanie, po tym jak przechodzę z małej która obcina zapominam o nich gdy szyję na przemysłówce :(
 a tutaj prawa
 teraz przyszywamy worki kieszeniowe.
Z reguły to do górnej części kieszeni przyszywa się worek z tego samego materiału , ja szyję milimetr od przyszytej wypustki
 na dole przyszywam już worek z podszewki i dodatkowo go stębnuję na mm po prawej stronie
 jeszcze tylko blokada kieszeni ( bez rygli ) i zszywamy razem worki.
Przeszywam zawsze dwa razy- mam pewność,że się nie będą rozpruwały podczas noszenia


 I kieszonka gotowa :)
Jeżeli macie jakiekolwiek uwagi piszcie.
Nie nadaję się na nauczycielkę, dlatego wolę zrobić zdjęcia, ale co dla mnie jest już łatwe, dla innych może być problemem :)
Pozdrawiam cieplutko i idę się kurować- dziewczyny przyniosły z szkoły jakiegoś wirusa:(


2 komentarze:

  1. Już na forum pisałam właśnie, że ostatnio wstawiałam taki sam tutorial :D http://vaylebyme.blogspot.com/2013/09/tutorial-kieszen-pasplowana.html ja za to z okazji szycia płaszcza ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj:)
    Widziałam- fajny i przejrzysty kursik:)
    Sposobów szycia kieszeni jest kilka i każda/ każdy musi wybrać najlepszy dla siebie.
    Pozdrawiam i zapraszam do zabawy
    http://reanja1.blogspot.com/search/label/candy

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)