czwartek, 25 lipca 2013

Wkład do koszyka

Dzisiaj króciutko- jak uszyć wkład do koszyka z np. wikliny papierowej.
Z wikliną dopiero zaczynam, a koszyki w pracowni zawsze się przydają.
Żeby jednak uchronić moje "przydasie" przed zaciągnięciem szyję wypełnienia z materiałów.

Kroję w ten sposób

2 szersze boki + dół w jednym kawałku

musimy pamiętać o zapasie do wywinięcia i po 1 cm na szwy.
Góra jest  szersza o 1,5 cm i ścięta po skosie.
Składamy na pół i małym nacięciem zaznaczamy środek.
Przykładając koszyk zaznaczamy kąty- miejsce do którego doszywamy boki

W podobny sposób kroimy małe boki koszyka i też pamiętamy o zapasie na wywinięcie + po 1 cm na szwy
Składamy na pół i zaznaczamy środek dołu boku.


.

Zszyłam wkład ściegiem krytym - nie będzie mi się strzępił
Składamy lewą stroną do  lewej i zszywamy na szerokość stopki ( mam na 5 mm ) od góry do miejsca zaznaczenia kąta, obracamy mały bok szyjemy podstawę
Szwy można rozprasować i przyciąć do 2-3mm , składamy prawą stroną do prawej i
przeszywamy już teraz z właściwej strony też na stopkę


Doszyłam jeszcze do podstawy małe troczki do wiązania ( przy małych koszykach nie są potrzebne, ale przy większych już się przydają)

Obszyłam górę - dwa razy założony brzeg


Po lewej stronie wszyłam cienką gumę- wkład będzie się dobrze trzymał



 A po prawej 2 milimetry nad gumą koronkę


Wkład do koszyka gotowy a tak wyglądają w naturze :)


Mam nadzieję ze pomogłam- jeżeli masz pytania pisz, chętnie pomogę:)
Pozdrawiam cieplutko i dobrej nocki

1 komentarz:

  1. Dzieki za rady. Zapraszam do siebie: mojeklimatylonia.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Witaj:) będzie mi niezmiernie miło, jeżeli po swojej wizycie zostawisz ślad w postaci komentarza:)
pozdrawiam serdecznie:)